Sobre o Freshservice

O Freshservice é uma solução de central de serviços e gerenciamento de serviços de TI (ITSM) baseada na nuvem, que atualmente atende a mais de 10.000 clientes de empresas de todos os portes em todo o mundo.

O Freshservice foi projetado usando as melhores práticas da ITIL para ajudar as organizações de TI a se concentrar no que é mais importante: uma prestação de serviços excepcional para obter a satisfação do cliente. Além de dar suporte às suas necessidades de central de serviços e ITSM, esses clientes escolhem o Freshservice com base na facilidade de uso, velocidade de configuração, atendimento ao cliente e acessibilidade.

O Freshservice possui uma interface do usuário intuitiva, é facilmente configurável e personalizável para atender aos requisitos exatos dos clientes e pode ser integrado facilmente a outros sistemas de TI e negócios. As integrações nativas a vários serviços populares na nuvem, como Google Apps, Dropbox, AWS e Bomgar, também aceleram a implantação e o alcance.

O Freshservice faz parte da família de produtos Freshworks, cujo principal produto é a solução líder de suporte ao cliente Freshdesk, com mais de 100.000 clientes em todo o mundo, incluindo Cisco, Honda, 3M, The Atlantic e QuizUp.

Preços a partir de:

US$ 19,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Emirados Árabes Unidos, Áustria, Austrália, Bélgica, Brasil, Canadá, Suíça, China, Colômbia, Costa Rica, Tchéquia, Alemanha, Dinamarca, Espanha, Finlândia, França, Reino Unido, Grécia, Hong Kong, RAE da China, Israel, Índia, Islândia, Itália, Jamaica, Japão, Luxemburgo, México, Malásia, Países Baixos, Noruega, Nova Zelândia, Panamá, Peru, Polônia, Porto Rico, Portugal, Romênia, Rússia, Suécia, Singapura, Tailândia, Turquia, Estados Unidos, África do Sul

Idiomas

alemão, espanhol, francês, holandês, inglês, italiano, polonês, português, russo, sueco

Preços a partir de:

US$ 19,00/mês

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Imagens

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Recursos

Total de recursos do Freshservice: 135

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de problemas
  • Alertas do celular
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura eletrônica
  • Atribuição de solicitações
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de problemas
  • Ações corretivas e preventivas (CAPA)
  • Backup e recuperação
  • Bate-papo ao vivo
  • Bate-papo em tempo real
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Catalogação/Categorização
  • Catálogo de serviço
  • Cobrança e faturamento
  • Comunicação multicanal
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle do andamento
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Código de barras/RFID
  • Descoberta automática de dispositivos
  • Elaboração de contratos
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Formulários personalizáveis
  • Gamificação
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gerenciamento de comentários
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão da depreciação
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de call centers
  • Gestão de casos
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de edição
  • Gestão de eliminações
  • Gestão de estoques
  • Gestão de formulários
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de help desk
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de incidentes de TI
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pesquisas/enquetes
  • Gestão de prazos
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requerimentos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do ciclo de vida do contrato
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integração do Active Directory
  • Integrações de terceiros
  • Lado da compra (fornecedores)
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto e gestão
  • Múltiplas contas de usuário
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Para gestão de projetos de TI
  • Permissões por função
  • Pesquisa de texto completo
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de mudanças
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Priorização
  • Problemas recorrentes
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento de Mudanças
  • Rastreamento de ativos de TI
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de edição
  • Rastreamento de erros
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de tíquetes de suporte
  • Rastreamento do custo
  • Registro de auditoria
  • Relatórios agendados/automatizados
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis
  • Roteamento
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Sell side (clientes)
  • Sistema de investigação
  • Supervisão de rede
  • Visualização de dados
  • Várias localizações
  • Vários idiomas
  • Widgets

Alternativas

Zendesk

4,4
#1 alternativa ao Freshservice
Zendesk's fully customizable help desk solution makes things easy on your customers, sets your teams up for success,...

ServiceNow

4,5
#2 alternativa ao Freshservice
O ServiceNow é um provedor de plataforma como serviço de aplicativos de serviço de TI. A empresa fornece uma gama de...

SolarWinds Service Desk

4,6
#3 alternativa ao Freshservice
O SolarWinds Service Desk é uma solução de gestão de ativos e central de serviços totalmente integrada que permite que...

Autotask PSA

4,2
#4 alternativa ao Freshservice
Autotask PSA is an intelligent IT business management platform providing a singular view across the entire business...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(425)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,6/5
Suporte ao cliente
4,6/5

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Exibindo 5 avaliações de 425
Erick V.
Classificação geral
  • Industry: Automotivo
  • Company size: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Probably the best tool for Help Desk Management

Avaliado em 11/06/2021

This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is...

This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Vantagens

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Desvantagens

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Benjamin J.
Classificação geral
  • Industry: Construção
  • Company size: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

FreshService Internal Ticket Management System for Gehan Homes

Avaliado em 20/05/2021

We enjoy FreshService for the simplistic ticket management and communication it provides. It is...

We enjoy FreshService for the simplistic ticket management and communication it provides. It is also a secondary database for our asset management to cross reference our main database. We would like to see more curated automated reports for both tickets and assets. We would also like to be able to levarage the change management database, but it does not appear user friendly nor intuitive; so we may need training on this but we do not use it because we dont understand it. We are actively looking for change management.

Vantagens

Easy to build requestors and submit tickets via email and communicate with the end users we support for our internal helpdesk. Easy to spot trends and ensure service level agreements for ticket response times are measured appropriately.

Desvantagens

The inventory management system at first was very unreliable, sometimes search wouldnt pull up names or info. It seems to have been developed and works much better, but I believe the backend database or tool used could be of better quality. It has come a long way from the beginning and is markedly better.

Razões para escolher o Freshservice

ManageEngine cost too much for what we were using it for and it was also on premises. We needed something simple and cloud based and cheaper.

Software anterior

ManageEngine Desktop Central

Razões para mudar para o Freshservice

Cost, ease of use, and provided the greatest benefit for a simple ticket and asset tracking system with the "possibility" of future developments in other areas of the system. We know FreshService was and is a growing company so we bet our money on the growth, we have not been disappointed, but of course would like to see more development in the areas of change management and maybe some more asset tracking features. Also, the customer service and support is STELLAR, I would say better than any vendor or product we use previously or currently. Bravo on the customer support, please never change how great that is, its more important than people might think.
Karan P.
Classificação geral
  • Industry: Software
  • Company size: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Simple & powerful ticket management platform

Avaliado em 23/12/2021

Ideal ticketing and support platform for startups and SMBs!

Ideal ticketing and support platform for startups and SMBs!

Vantagens

Freshservice was very easy to setup and migrate our operations to.
Onboarding and customer support is pretty impressive given the annual pricing plan is quite low compared to other players in this space.
Data analytics offered by the platform is quite detailed & easy to interpret.

Desvantagens

UI looks a little outdated.
Workflows are great but quite tough to create customized ones, limited flexibility.
Email delivery/notification is a little challenging, face issues with our clients once in a while.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Industry: Consultoria de gestão
  • Company size: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 1.0 /10

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and...

Avaliado em 13/06/2017

Vantagens

Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.

Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Tom L.
Classificação geral
  • Industry: Gestão da educação
  • Company size: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Freshservice Review

Avaliado em 20/05/2021

I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much...

I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much easier in that I can easily review team performance, post announcements for the organization, and identify trends in issues or requests.

Vantagens

Freshservice has been a game-changer for our organization. The service catalog and user-friendly interface has allowed our employees to improve their productivity over the past 2+ years we have had the system implemented. The customizable forms and workflow has allowed our IT department to streamline processes and improve efficiency.

Desvantagens

I wish the reporting capabilities were more customizable. There have been a few situations where I reached out to Frehservice for support on reports I needed but found the reports were not possible. The freshservice support team told me my reporting needs would be added to the list of potential "future enhancements'.

Alternativas consideradas

Zendesk e ManageEngine ServiceDesk Plus

Razões para escolher o Freshservice

Our previous product did not have a customizable system and did not provide our employees with a way to track their tickets once created. It also lacked any type of reporting capabilities.

Software anterior

Cerb

Razões para mudar para o Freshservice

Cost and ease of customization
Exibindo 5 avaliações de 425 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Freshservice

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Freshservice.

O Freshservice oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do Freshservice são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Freshservice está nos seguintes idiomas:

alemão, espanhol, francês, holandês, inglês, italiano, polonês, português, russo, sueco

O Freshservice é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Freshservice se integra com os seguintes aplicativos:

Box, CloudApp, DocuSign, Dropbox Business, FreshBooks, Freshdesk Messaging, Google Analytics, Google Calendar, Google Contacts, Harvest, Jira, LogMeIn Rescue, Microsoft 365, OneLogin, OpsGenie, PagerDuty, Pivotal Tracker, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Skype for Business, Slack, SugarCRM, SurveyMonkey, TeamViewer, WorkflowMax, Yammer, Zapier, miniOrange

O Freshservice oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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