Sobre o Freshservice

O Freshservice é uma solução de central de serviços e gerenciamento de serviços de TI (ITSM) baseada na nuvem, que atualmente atende a mais de 10.000 clientes de empresas de todos os portes em todo o mundo.

O Freshservice foi projetado usando as melhores práticas da ITIL para ajudar as organizações de TI a se concentrar no que é mais importante: uma prestação de serviços excepcional para obter a satisfação do cliente. Além de dar suporte às suas necessidades de central de serviços e ITSM, esses clientes escolhem o Freshservice com base na facilidade de uso, velocidade de configuração, atendimento ao cliente e acessibilidade.

O Freshservice possui uma interface do usuário intuitiva, é facilmente configurável e personalizável para atender aos requisitos exatos dos clientes e pode ser integrado facilmente a outros sistemas de TI e negócios. As integrações nativas a vários serviços populares na nuvem, como Google Apps, Dropbox, AWS e Bomgar, também aceleram a implantação e o alcance.

O Freshservice faz parte da família de produtos Freshworks, cujo principal produto é a solução líder de suporte ao cliente Freshdesk, com mais de 100.000 clientes em todo o mundo, incluindo Cisco, Honda, 3M, The Atlantic e QuizUp.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Austrália, China e outros 5, Índia, Japão, Alemanha, Brasil, México

Idiomas

Alemão, Espanhol, Francês, Holandês, Inglês e outros 5, Italiano, Polonês, Português, Russo, Sueco

Imagens

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Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice: Captura de tela do Freshservice:

Recursos

Total de recursos do Freshservice: 80

  • @menções
  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Alertas do celular
  • Alertas/transferência
  • Atribuição de solicitações
  • Atualizações em tempo real
  • Ações ativadas por eventos
  • Bate-papo
  • Campos personalizados
  • Catálogo de produtos
  • Coleta de comentários
  • Comunicação multicanal
  • Controle de tarefas
  • Controle do acesso
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do tempo do projeto
  • Criação de relatórios personalizável
  • Distribuição automática de leads
  • Ferramentas de colaboração
  • Formulários personalizados
  • Função de busca
  • Gamificação
  • Geração programada de relatórios
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de tickets de suporte
  • Gestão da função
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de contratos
  • Gestão de edição
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de estoques
  • Gestão de help desk
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de prazos
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indicador de disponibilidade
  • Integração de e-mail
  • Integração de terceiros
  • Integração do Active Directory
  • Interface para arrastar e soltar
  • Mensagens instantâneas
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas contas de usuário
  • Notificações automáticas
  • Notificações por e-mail
  • Painel de atividades
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Portal do funcionário
  • Portal para funcionários
  • Priorizar
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento de ativos de TI
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Rastreamento de tíquetes de suporte
  • Relatórios de desempenho
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e estatística
  • Resolução guiada de problemas
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Tarefas recorrentes
  • Visualização de dados
  • Visualizações filtradas
  • Várias localizações
  • Vários idiomas
  • Widgets

Alternativas

Alloy Navigator

4,5
#1 alternativa ao Freshservice
Alloy Navigator is an all-inclusive IT Service & Asset Management solution that provides thoughtful answers to your...

Asana

4,4
#2 alternativa ao Freshservice
Asana é a ferramenta de gerenciamento de trabalho que permite conectar tudo e reunir as equipes num único lugar. De...

Caspio

4,7
#3 alternativa ao Freshservice
O Caspio é uma plataforma de pouco código para a criação de aplicativos de banco de dados online sem codificação.

C2 ATOM

4,2
#4 alternativa ao Freshservice
C2 ATOM is an integrated IT service management software designed for organizations looking to provide highly refined...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(385)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,6/5
Suporte ao cliente
4,7/5

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Exibindo 5 avaliações de 385
Rich K.
Classificação geral
  • Setor: Atacadistas
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Simple to use and has all the features you actually need.

Avaliado em 09/10/2018

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch...

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantagens

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Desvantagens

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Braden J.
Classificação geral
  • Setor: Engenharia civil
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great IT software

Avaliado em 24/09/2020

love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization...

love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!

Vantagens

The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all

Desvantagens

They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Gestão da educação
  • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Task Management

Avaliado em 24/11/2020

Overall, this was an easy software to learn and helped our team be more collaborative, efficient,...

Overall, this was an easy software to learn and helped our team be more collaborative, efficient, and productive.

Vantagens

When I became the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for our school district, this is the first ticket management system I've ever used. It took a while to get our employees used to putting in help requests, but now they know this is the fastest way for them to get service. The workflow management helps get requests to the right person, and we love the parent/child ticket option. Most companies don't offer this and it has really helped when we have multi-layer tasks to accomplish. For the cost, this is a great product to keep your team efficient and productive!

Desvantagens

It didn't seem to integrate our inventory as seamlessly as we liked and we prefer a more visual and user-friendly dashboard.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Consultoria de gestão
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 1.0 /10

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and...

Avaliado em 13/06/2017

Vantagens

Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.

Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Mel W.
Classificação geral
  • Setor: Imobiliárias
  • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Implementation and Management

Avaliado em 25/09/2020

I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was...

I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vantagens

There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Desvantagens

I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

Exibindo 5 avaliações de 385 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Freshservice

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Freshservice.

O Freshservice oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 19,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do Freshservice.

Os clientes habituais do Freshservice são:

Pequenas empresas, Grandes empresas, Administrações públicas, Sem fins lucrativos, Empresas de médio porte

O Freshservice está nos seguintes idiomas:

Alemão, Espanhol, Francês, Holandês, Inglês, Italiano, Polonês, Português, Russo, Sueco

O Freshservice é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

O Freshservice se integra com os seguintes aplicativos:

Asset Panda, Azuqua, Bitium, Capabiliti, Cloud Elements, LogMeIn Rescue, Mobility Portal Server, Opsgenie, Pipeliner CRM, Workato

O Freshservice oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs, Fórum, Base de conhecimento, Suporte online, Suporte por telefone, Tutoriais em vídeo

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