Freshservice

Uma ferramenta completa de gerenciamento de serviços de TI (ITSM) para empresas

4,5 /5 (368 avaliações) Escreva uma avaliação!

Resumo do Freshservice

O que é o Freshservice?

O Freshservice é uma solução de central de serviços e gerenciamento de serviços de TI (ITSM) baseada na nuvem, que atualmente atende a mais de 10.000 clientes de empresas de todos os portes em todo o mundo.

O Freshservice foi projetado usando as melhores práticas da ITIL para ajudar as organizações de TI a se concentrar no que é mais importante: uma prestação de serviços excepcional para obter a satisfação do cliente. Além de dar suporte às suas necessidades de central de serviços e ITSM, esses clientes escolhem o Freshservice com base na facilidade de uso, velocidade de configuração, atendimento ao cliente e acessibilidade.

O Freshservice possui uma interface do usuário intuitiva, é facilmente configurável e personalizável para atender aos requisitos exatos dos clientes e pode ser integrado facilmente a outros sistemas de TI e negócios. As integrações nativas a vários serviços populares na nuvem, como Google Apps, Dropbox, AWS e Bomgar, também aceleram a implantação e o alcance.

O Freshservice faz parte da família de produtos Freshworks, cujo principal produto é a solução líder de suporte ao cliente Freshdesk, com mais de 100.000 clientes em todo o mundo, incluindo Cisco, Honda, 3M, The Atlantic e QuizUp.

Resumo do Freshservice

Preços

A partir de
US$ 19,00/mês

Opções de preços

Teste Grátis
Assinatura
Relação qualidade/preço

Recursos do Freshservice

Dispositivos
Porte da empresa
P M G
Mercados
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Austrália, China e outros 5, Índia, Japão, Alemanha, Brasil, México
Idiomas
Holandês, Inglês, Francês, Alemão, Italiano e outros 5, Polonês, Português, Russo, Espanhol, Sueco

Media

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Freshservice - Avaliações

Freshservice - Avaliações

Classificação geral
4,5
/
5
Excelente
230

Muito bom
117

Regular
13

Ruim
7

Péssimo
1

Relação qualidade/preço
4,5
Recursos
4,3
Praticidade
4,6
Suporte ao cliente
4,7
94% dos usuários recomendam este app
Rich K.

Simple to use and has all the features you actually need.

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.


Traduzir com Google
Adam P.

A great helpdesk solution

Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.


Traduzir com Google
Avaliador Verificado

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and...


Traduzir com Google
Jose Q.

Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT...

The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.


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Daniel W.

The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.

Our company has very specific requirements and this software is able to fulfill all of them.

We appreciate the continued development and clear control of the system. Management has better control over departmental processes.
The use of this software has shifted our customer service to a higher level.


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Rich K.
Setor: Atacadistas
Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
Traduzido para o Português

Simple to use and has all the features you actually need.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 09/10/2018
Fonte da avaliação: Capterra

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantagens

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Desvantagens

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Adam P.
Setor: Imobiliárias
Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
Traduzido para o Português

A great helpdesk solution

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 17/04/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.

Vantagens

So sleek and simple to implement. Built in user-portal, reporting, workflows and constant updates make this the best helpdesk software we could find

Desvantagens

A few setup niggles were quickly solved. Sometimes support can be slow, but rarely needed. Updates not always follwoed through

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Consultoria de gestão
Porte da empresa: 201-500 funcionários
Traduzido para o Português

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
Avaliado em 13/06/2017
Fonte da avaliação: GetApp

Vantagens

Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.

Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 1.0/10

Jose Q.
Porte da empresa: 13-50 funcionários
Traduzido para o Português

Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT infrastructure.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 26/03/2018
Fonte da avaliação: Capterra

The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.

Vantagens

It's literally "pay and use". Zero footprint in your current IT architecture, everything is habdled via any compatible web browser. And yet it includes advanced ITSM functionalities such as asset management and CMDB, in which you mdeploy Probes and Agents to Windows, Linux and Mac devices to scan and inventory hardware and software. And like every other Freshworks solution, it's very customizable interms of UI, automation and notifications, as well as integrations with third-party solutions and via API for developers.

Desvantagens

Perhaps adding new modules. Freshservice deals with this by integrations and automations, but out of the included modules (Tickets, Problems, Changes, Releases, CMDB, Projects, Solutions and Reports) you can't, at the moment, add a new one, such as Facilities or HR for example. However, provided that the included modules cover most, if not all, or ITSM's basic needs, and that the mnost generic modules (such as Tickets) are easily adaptable and customizable, that's not much of a problem.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

Daniel W.
Traduzido para o Português

The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 19/03/2018
Fonte da avaliação: Capterra

Our company has very specific requirements and this software is able to fulfill all of them.

We appreciate the continued development and clear control of the system. Management has better control over departmental processes.
The use of this software has shifted our customer service to a higher level.

Vantagens

The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.
Even after years of use, the system is constantly evolving and improving. Freshservice can always surprise us with new functionality.
The range of features can satisfy every big and small business. Depending on the needs, an appropriate cost plan can be selected.
We greatly appreciate various kinds of reports.

Desvantagens

Technical support is sometimes really slow. Until recently, we were complaining about the searching, but it was improved in the last update.
The price for a complete set of features is quite high.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Recomendação do usuário
8,8/10
Baseado em 368 usuários
Compare as alternativas por recomendação dos usuários
Compare com alternativas

Preço do Freshservice

Preço do Freshservice

A partir de
US$ 19,00/mês
Teste Grátis
Assinatura
Relação qualidade/preço
Relação qualidade/preço
4,5/5
Baseado em 368 usuários
Compare as alternativas por relação qualidade/preço
Compare com alternativas

Recursos do Freshservice

Recursos do Freshservice

API
Acompanhamento de atividades
Alertas/transferência
Auditoria
Controle do acesso
Dados em tempo real
Ferramentas de colaboração
Gestão de conformidade
Gestão de permissões
Gestão do fluxo de trabalho
Importação/exportação de dados
Integração de terceiros
Interface para arrastar e soltar
Monitoramento
Monitoramento em tempo real
Notificações automáticas
Painel de atividades
Permissões por função
Relatórios e estatística
Visualização de dados
Recursos
4,3/5
Baseado em 368 usuários
Compare as alternativas por avaliações dos recursos
Compare com alternativas

Categorias

Perguntas frequentes sobre o Freshservice

Perguntas frequentes sobre o Freshservice

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Freshservice.

P: Que tipo de planos o Freshservice oferece?

O Freshservice oferece os seguintes planos de pagamento:

A partir de: US$ 19,00/mês

Modelo de preços: Assinatura

Teste Grátis: Disponível

P: Quais são os principais recursos do Freshservice?

Não temos informações sobre os recursos do Freshservice.

P: Quem costuma usar o Freshservice?

Os clientes habituais do Freshservice são:

Pequenas empresas, Grandes empresas, Administrações públicas, Sem fins lucrativos, Empresas de médio porte

P: Em que idioma o Freshservice está?

O Freshservice está nos seguintes idiomas:

Holandês, Inglês, Francês, Alemão, Italiano, Polonês, Português, Russo, Espanhol, Sueco

P: Que tipo de planos o Freshservice oferece?

O Freshservice tem os seguintes planos de preços:

Assinatura

P: O Freshservice é compatível com disponíveis móveis?

O Freshservice é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P: O Freshservice se integra com quais outros aplicativos?

O Freshservice se integra com os seguintes aplicativos:

Asset Panda, Azuqua, Bitium, Capabiliti, Cloud Elements, LogMeIn Rescue, Mobility Portal Server, Opsgenie, Pipeliner CRM, Workato

P: Que nível de suporte o Freshservice oferece?

O Freshservice oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs, Fórum, Base de conhecimento, Suporte online, Suporte por telefone, Tutoriais em vídeo