Sobre o Clio

O Clio é o principal software baseado em nuvem para o setor jurídico. O Clio facilita o dia a dia de profissionais da área jurídica em todo o mundo com monitoramento de tempo intuitivo, faturamento, gestão de assuntos, aplicativos móveis e muito mais, para agilizar todas as tarefas, desde a captação do cliente até seu faturamento. Com o Clio Manage, o software de gestão de práticas jurídicas mais popular do mundo e o Clio Grow, uma plataforma de CRM jurídico projetada para ajudar a gerenciar melhor o relacionamento com os clientes, o Clio Suite oferece tudo de que você precisa para administrar e gerenciar sua empresa.

Clio Manage: concentra-se no faturamento do trabalho. Deixe o Clio automatizar tarefas tediosas, otimizar fluxos de trabalho e organizar casos, para que você possa oferecer melhores experiências ao cliente.

Tome decisões de negócios bem-informadas com rapidez. Opere em conformidade com os padrões regulatórios. Armazene informações críticas da empresa em um local central, seguro e atualizado, que você pode acessar de qualquer lugar, a qualquer momento.

Clio Grow: poderosa captação de clientes para escritórios de advocacia – simplificada. A plataforma completa de captação de clientes e gestão do relacionamento com o cliente (CRM) que agiliza os processos, a organização e o crescimento dos escritórios de advocacia.

Saiba mais acessando clio.com.

Preços a partir de:

US$ 39,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Clio

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

US$ 39,00/mês

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  • Assinatura

5 principais alternativas ao Clio

Imagens

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Recursos

Total de recursos do Clio: 93

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Administração de impostos
  • Agendamento baseado em regras
  • Agendamento de tarefas
  • Alertas/notificações
  • Armazenamento de dados seguros
  • Arquivo morto e retenção
  • Assinatura eletrônica
  • Autenticação de dois fatores
  • Automação de documentos
  • Backup automático
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Calendário do pessoal
  • Campos personalizáveis
  • Captura de documentos
  • Classificação de documentos
  • Cobrança e faturamento
  • Compartilhamento de arquivos
  • Contabilidade
  • Contabilidade de Ativos
  • Contabilidade de exercício
  • Contabilidade fiduciária
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de versões
  • Controle do andamento
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Cronometragem por caso
  • Cronômetro
  • Dados em tempo real
  • Depoimentos do cliente
  • Faturação automática
  • Ferramentas de colaboração
  • Formulários personalizáveis
  • Geração de documentos
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gestão da comunicação
  • Gestão de calendários
  • Gestão de casos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de conflitos
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de formulários
  • Gestão de leads
  • Gestão de prazos
  • Gestão de processos judiciais
  • Gestão de processos recursórios
  • Gestão de recibos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de taxas de cobrança
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integração do Microsoft Outlook
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas moedas
  • Notas de caso
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Para Direito de família
  • Para profissionais jurídicos
  • Pesquisa de texto completo
  • Pesquisa e filtro
  • Portal do cliente
  • Preenchimento de cheques
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Rastreamento de interações
  • Registro de auditoria
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Sincronização de calendários
  • Validação cruzada do livro razão
  • Várias localizações

Alternativas

CaseLoad

0
#1 alternativa ao Clio
CaseLoad is a fully integrated legal case management and legal accounting system built for modern law firms operating...

Rocket Matter

4,4
#2 alternativa ao Clio
Rocket Matter is the leading cloud-based law practice management software that helps you run a more efficient law firm,...

MyCase

4,7
#3 alternativa ao Clio
MyCase legal practice management software helps law firms solve key business challenges, including getting paid faster,...

CosmoLex

4,7
#4 alternativa ao Clio
CosmoLex is the ONLY Cloud-based, all-in-one practice management, billing, AND accounting system (No QuickBooks...

Avaliações

Classificação geral

4,7 /5
(1.161)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,5/5
Praticidade
4,6/5
Suporte ao cliente
4,8/5

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Exibindo 5 avaliações de 1.161
Stephen B.
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Fantastic Practice Management Solution

Avaliado em 06/07/2019

Vantagens

Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Desvantagens

Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

Thad S.
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Security is lacking for the accounting side. Otherwise it's a very good software.

Avaliado em 03/04/2020

We have been with Clio since about the middle of October 2019 (today is April 3, 2020) and we are...

We have been with Clio since about the middle of October 2019 (today is April 3, 2020) and we are mostly pleased. I think that most case management software works on the same theory: a contact (person or enterprise) can have several different matters (cases). Like most users, we just want it to work and it does (with the exception of the accounting problem described above).

Clio has so many helpful features and integrations that it could take a year or two just to get a small to medium-size office up to speed with using all the features.

However, UNTIL CLIO FIXES THE ACCOUNTING SECURITY PROBLEM, DO NOT SWITCH FROM YOUR CURRENT PROGRAM.

Vantagens

-It has very robust features and integrations.
- I love that the document repository is built-in and built into the price.
- Tech support is good via chat, so I can resolve issues quickly.
-Because it's the leading player in cloud-based case management, it seems like integrations are more numerous.
-Only on rare occasions have I seen the software go off-line or slow down.
-The outlook and word integrations are robust.
-It's easy to find experts who work with Clio because it's such a significant player. We are now setting up operations with a Clio expert bookkeeper. We could not do that when we used a competitor program called PracticePanther.

Desvantagens

1. EMBEZZLERS PARADISE. Clio's accounting security settings allow anyone who can make a receipt for receiving a payment also to be able to EDIT that payment afterward. So, a dishonest employee could make a receipt for $500 cash, pocket $300, and then go back and edit that receipt to be only $200. Right now are using carbon copy receipts as a workaround, but that's not very professional or 21st century. CLIO, YOU GOTTA GET IT TOGETHER AND FIX THIS.

That same security setting described above also allows users with that setting to see a client's balance before their case is submitted (as a flat fee immigration firm, we want to be paid before the case is finished). Clio supposedly tried to fix this by allowing a balance to be viewed without being able to edit payments but that feature it doesn't work.

2. It would be nice to see a texting feature to verify appointments within Clio. Other cloud-based case management does that. With Clio you have to buy another program for texting.

3. It would be nice if we could see all communications for each matter just by clicking on the contact. It is something that Clio should make as a feature that can be turned on and off. It would work better for our firm because we represent individuals in immigration cases that could have three or four different matters.

Christopher C.
Classificação geral
  • Setor: Escritório de advocacia
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Clioed

Avaliado em 31/08/2021

Vantagens

We choose it nearly a decade ago. They constantly evolve and have address issue proactively. With the new integration to QBO it is a product worthy of consideration.

Desvantagens

To manage the growing firm we needed to use FasterSuite to address the docketing shortcomings of Clio.

Alternativas consideradas

CosmoLex e Actionstep

Razões para mudar para o Clio

Cosmo Lex has no integrations. Not even the ability for Clients to use a webform to onboard. We assessed Action steps. A seeming good product however, I understand, the integration with QBO is weak and lead to errors.
Diane R.
Classificação geral
  • Setor: Escritório de advocacia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 1.0 /10

There has to be something better; going downhill for solos

Avaliado em 09/02/2017

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small...

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small practice firms. It has increasingly become more cumbersome and takes longer to calendar and bill than I would like. The interest feature on the billing can only calculate simple interest. Once you enter the interest formula, there is no way to disconnect it so you are left to manually delete all of the entries. They have changed the billing process from a process that once took about an hour to taking about 3 hours. A bill is generated and placed under the Draft tab, you can view it, edit it, submit it for approval (a waste of time for a solo), or approve it - so I view it, see it needs to be edited, and click on edit, the bill comes up for editing, then once you've completed it, you hit Approve - and nothing happens which is new - you either can hit the go to bills Awaiting Payment link, or click on the Awaiting payment screen -- from there, you are forced to sort through all of your accounts receivable to find your newly edited bill. Once you find the bill, then you can Receive Payment from the trust account - but be careful since if your client has $500 in trust and the bill is $1000, the trust payment will pop up $1000, which you know is inaccurate, so you have to do another edit. Then the bill drops out of view and you either have to return to Awaiting Payment or Paid tabs - search through all of the other bills, find your bill, then you can download it - print it, or save it, and then email it.
If you want to enter a new appointment, you can do so on the calendar, but if you want to create a method to track the new client, you have to go to another tab to set up a matter, you can only input the client's name, not the address, not the phone number, not any other stuff that should appear at this point, in my opinion. Then you add in your number. Then you have to track down the name you just entered and try and add in addresses, phone numbers, email addresses. The process is incredibly time consuming.

Pros: Cost
Cons: Overly rigid, designed for those who have a data processor employee, time consuming, not customer service oriented - was marketed for solos/small practices and this is not the case any longer.

Vantagens

Web based program and cost.

Desvantagens

Rigid, time consuming process. So many things don't work and the process of finding a work around is cumbersome.

Yadira C.
Classificação geral
  • Setor: Escritório de advocacia
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great app, easy to use

Avaliado em 19/06/2021

I have been using Clio for over 5 years, I have seen how they have been updating to the moon. I...

I have been using Clio for over 5 years, I have seen how they have been updating to the moon. I like how easy your job can be using this software. You can have access to your case everywhere, including on your phone(the phone app works fine too). If you work with a time, I can imagine a better option to do it, you all can see every movement everyone did in a case, it is amazing

Vantagens

I like how intuitive can be the software, it is very easy to use, they are always updating the app with better features, they have a lot of integration with other software.

Desvantagens

The customer service is a little complicated to contact. I have been trying to contact them and first, we can be in the phone for a while, second, they will not be able to help me on the first call, seems like the customer service it is not very familiar with the app. Thank god, I do no have to contact them often.

Exibindo 5 avaliações de 1.161 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Clio

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Clio.

O Clio oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 39,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Os clientes habituais do Clio são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Clio está nos seguintes idiomas:

inglês

O Clio é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Clio se integra com os seguintes aplicativos:

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

O Clio oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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