Sobre o simPRO

simPRO is a powerful job management software solution created by trade contractors, for trade contractors. If your business struggles with quoting multi-stage projects, managing inventory, communicating with technicians, or any other areas of your workflow, simPRO provides a streamlined platform to address your pressing challenges all while helping you increase productivity and profits.

More than 150,000 field service professionals in the commercial and residential spaces trust simPRO for workflow management. simPRO combines cloud-based software for the office with mobile apps for technicians for superior office to field connectivity.

simPRO is a top-rated choice in the field service industry due to easily-accessible customer support, online help guides, in-depth implementation and training, and consistent software updates that are tailored to customers’ needs. Additionally, simPRO connects with QuickBooks and Xero for streamlined accounting and job management.

Principais benefícios do simPRO

simPRO has many features to simplify your workflow:
- Increase billable hours with automated tasks for dispatching, scheduling, inventory management, and more
- Track your multi-stage projects from start to finish
- Connect office operations with work in the field with simPRO Mobile
- Gain vital visibility into business status and financials with detailed reports

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas

espanhol, inglês

Imagens

Import major supplier catalog
Capture customer's information easily
Easily revise and adjust your estimates
Ver mais 4
simPRO - Vídeo Captura de tela do simPRO: Import major supplier catalog Captura de tela do simPRO: Capture customer's information easily Captura de tela do simPRO: Easily revise and adjust your estimates

Recursos

Total de recursos do simPRO: 209

  • API
  • Acesso offline
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de aulas
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de salas
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Alertas do celular
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Antecedentes profissionais
  • Análise da produtividade
  • Análise financeira
  • Aplicativo móvel
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de dados seguros
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Backup automático
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de custos
  • Banco de dados de empreiteiras
  • Banco de dados de funcionários
  • Banco de dados do cliente
  • Campos personalizáveis
  • Captura de assinatura por celular
  • Catalogação/Categorização
  • Categorias personalizáveis
  • Check-in/Check-out
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Coleta de pagamento no campo
  • Compromissos recorrentes
  • Comércio e indústria
  • Configurador de produto
  • Conjunto pré-montado
  • Controle de comparecimento
  • Controle de despesas
  • Controle de estoque
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controle móvel do pessoal
  • Controles/permissões de acesso
  • Cotação automática
  • Criação de ordem de serviço
  • Cronograma de instalações
  • Custos do trabalho
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Digitalização de documentos
  • Estimativa de custos
  • Estimativa de custos gerais
  • Estimativa de materiais
  • Estimativa de projetos
  • Estimativas
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Formulários personalizáveis
  • GPS
  • Geolocalização
  • Geração de relatórios administrativos
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da mão de obra
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de atividades
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de calibração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de clientes
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de financiamento
  • Gestão de formulários
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de itens
  • Gestão de lances
  • Gestão de leads
  • Gestão de pedido de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de preços
  • Gestão de projetos
  • Gestão de químicos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de reservas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do fluxo de caixa
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão dos encaixes
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Histórico do cliente
  • Identificação do produto
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Imóveis residenciais
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integração do Microsoft Outlook
  • Integrações de terceiros
  • Interface QM/ABPro
  • Kits
  • Lembretes
  • Listas de materiais
  • Login seguro
  • Manutenção de equipamentos
  • Manutenção preditiva
  • Mapas geográficos
  • Mensagens de SMS
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas contas de usuário
  • Múltiplas empresas
  • Múltiplos projetos
  • Notificações em tempo real
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Otimização de itinerários
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos parciais
  • Painel de atividades
  • Para contratantes em geral
  • Para empresas de climatização
  • Para escolas
  • Para instaladores comerciais e/ou industriais
  • Perguntas personalizáveis
  • Permissões por função
  • Personalização de URL
  • Pesquisa e filtro
  • Portal do cliente
  • Portal do funcionário
  • Previsão
  • Priorização
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de lotes
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Propriedades comerciais
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de garantias
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do custo de produção
  • Rastreamento do número de série
  • Registros de eventos
  • Relatório de custos de mão de obra
  • Relatório de historiais
  • Relatórios agendados/automatizados
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Reservas online
  • Respondedores automáticos
  • Roteamento
  • Seguimento de status
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Segurança de SSL
  • Sincronização de calendários
  • Sincronização de dados
  • Suporte por vídeo
  • Tarefas recorrentes
  • Tarifas de mão de obra
  • Várias localizações

Alternativas

AroFlo

4,3
#1 alternativa ao simPRO
AroFlo is a full featured, mobile job management system for the field service and construction industries that...

Commusoft

4,7
#2 alternativa ao simPRO
Commusoft is an all-in-one work order management software designed for the field service industry. We help businesses...

Jobber

4,6
#3 alternativa ao simPRO
O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem que permite que pequenas e médias empresas...

Odoo

4,2
#4 alternativa ao simPRO
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Avaliações

Classificação geral

4,2 /5
(82)
Relação qualidade/preço
4,2/5
Recursos
4,1/5
Praticidade
4/5
Suporte ao cliente
4,1/5

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Exibindo 5 avaliações de 82
Lori M.
Classificação geral
  • Setor: Segurança pública
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best overall Service/Project Software on the Market

Avaliado em 04/01/2019

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating...

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Vantagens

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Desvantagens

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Resposta do simPRO Software

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Rob H.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Robust and intuitive field management software

Avaliado em 14/10/2019

Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor...

Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Vantagens

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Desvantagens

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Resposta do simPRO Software

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

John H.
Classificação geral
  • Setor: Engenharia mecânica ou industrial
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 2.0 /10

Think Twice

Avaliado em 16/11/2019

Support is lacking made several attempts while in Denver to meet with our customer support member...

Support is lacking made several attempts while in Denver to meet with our customer support member and on three separate occasions they failed to meet with me that was all I need to realize simPRO does not care about longevity of their clients.

They don't listen to our needs or concerns but inform us we need more training

Vantagens

Dispatching, Purchase order, Estimating and billing portion of the software top notch flow great to together awesome

Desvantagens

Job costing, tax reporting time tracking and reporting don't function well In fact to tools you would need to manage your business don't work

Resposta do simPRO Software

Hi John,

Thank you for your feedback. We're happy to hear that simPRO has helped you with dispatching, estimating, and billing. Our dedicated Customer Success & Support team at simPRO is available 24/6 via online chats and phone. We value our customers and are here to solve any issues you have within simPRO. Additionally, our Customer Success team was specifically developed to help our customers over the long run with consultation beyond the standard technical support. We also welcome customers to visit our Denver office. However, we are under no obligation to meet with customers outside of a work setting. Please reach out to Customer Success at [email protected] if you would like to discuss this further.

Robert S.
Classificação geral
  • Setor: Segurança e investigações
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

SimPRO and ProSec Integration

Avaliado em 10/10/2019

SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and...

SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Vantagens

Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Desvantagens

Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Resposta do simPRO Software

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.

We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO

Timothy O.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Comprehensive Solution

Avaliado em 09/10/2019

Implementing simPRO is one of the more significant reasons for our growth over the past five years....

Implementing simPRO is one of the more significant reasons for our growth over the past five years. Having visibility into job costing throughout the project rather than just when the project is finished, has allowed us to spot and react to project issues earlier. The ability to view a project from start to finish, including all job purchases, labor entries as well as customer invoices and the status of payments, has liberated management to concentrate on more strategic issues to drive growth and improve overall.

Vantagens

I like that we can track a job/project through the entire process starting with Lead Generation to creating an Estimate and then converting the estimate into a Job/Project all the way through to the final invoice. All stages of the project life cycle can be tracked and job-costing is a breeze because all job Purchase Orders, technician time sheets, etc. are visible.
The inventory management capabilities are a significant improvement over our previous methods. Having all of our vendor's products entered into the Catalog with visibility into our current on-hand inventory makes things more efficient during the estimating process and provides means of controlling how and when materials are assigned to jobs.

Desvantagens

The user interface can be improved a little to make accessing information a bit more intuitive. It is not difficult by any measure, but I would like to see more flexibility and drag-and-drop capabilities - especially with the estimating portion.

Resposta do simPRO Software

Hi Tim, thanks for your review! We're happy to hear that simPRO has contributed to your business growth. If you run into any issues or need any help with simPRO features, reach out to our Customer Support team or visit the simPRO Help Guide: https://helpguide.simprogroup.com.
Best, Team simPRO

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Perguntas frequentes sobre o simPRO

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o simPRO.

O simPRO oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Teste Grátis: Não disponível

NZ pricing, exc GST. Does not include implementation & training.

Não temos informações sobre os recursos do simPRO.

Os clientes habituais do simPRO são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O simPRO está nos seguintes idiomas:

espanhol, inglês

O simPRO é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O simPRO se integra com os seguintes aplicativos:

Google Calendar, MYOB Essentials, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Payments, Xero, Zapier

O simPRO oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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