Sobre o simPRO

simPRO is a powerful job management software solution created by trade contractors, for trade contractors. If your business struggles with quoting multi-stage projects, managing inventory, communicating with technicians, or any other areas of your workflow, simPRO provides a streamlined platform to address your pressing challenges all while helping you increase productivity and profits.

More than 150,000 field service professionals in the commercial and residential spaces trust simPRO for workflow management. simPRO combines cloud-based software for the office with mobile apps for technicians for superior office to field connectivity.

simPRO is a top-rated choice in the field service industry due to easily-accessible customer support, online help guides, in-depth implementation and training, and consistent software updates that are tailored to customers’ needs. Additionally, simPRO connects with QuickBooks and Xero for streamlined accounting and job management.

Preços a partir de:

154,00 AU$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao simPRO

Principais benefícios do simPRO

simPRO has many features to simplify your workflow:
- Increase billable hours with automated tasks for dispatching, scheduling, inventory management, and more
- Track your multi-stage projects from start to finish
- Connect office operations with work in the field with simPRO Mobile
- Gain vital visibility into business status and financials with detailed reports

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Países Baixos , Nova Zelândia, Singapura, Estados Unidos

Idiomas

espanhol, francês, inglês, italiano, neerlandês , polaco

Preços a partir de:

154,00 AU$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao simPRO

Imagens

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Recursos

Total de recursos do simPRO: 228

  • API
  • Acesso offline
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de aulas
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de grupo
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Agendamento em tempo real
  • Alertas do celular
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Antecedentes profissionais
  • Análise espacial
  • Análise financeira
  • Aplicativo móvel
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Automatização de formulários
  • Backup automático
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de custos
  • Banco de dados de empreiteiras
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Captura de assinatura por celular
  • Catalogação/Categorização
  • Check-in/Check-out
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Coleta de pagamento no campo
  • Comercial
  • Compartilhamento de arquivos
  • Compromissos recorrentes
  • Comércio e indústria
  • Conjunto pré-montado
  • Contabilidade
  • Controle de comparecimento
  • Controle de despesas
  • Controle de estoque
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de reparações
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Cotação automática
  • Criação de faturas
  • Criação de ordem de serviço
  • Cronograma de instalações
  • Custos do trabalho
  • Cálculo de preços e custos
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Digitalização de documentos
  • Edifícios residenciais
  • Estimativa de custos
  • Estimativa de materiais
  • Estimativa de projetos
  • Estimativas
  • Faturação online
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho baseado em regras
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Fluxo de trabalho do projeto
  • Formulários personalizáveis
  • GPS
  • Geolocalização
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos de instalações
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de calibração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de clientes
  • Gestão de clientes
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de formulários
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de itens
  • Gestão de lances
  • Gestão de leads
  • Gestão de modelos
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de pedido de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de preços
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de reservas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do risco
  • Gestão dos encaixes
  • Gestão financeira
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Histórico de faturas
  • Histórico do cliente
  • Identificação do produto
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Imóveis residenciais
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integrações de terceiros
  • Interface QM/ABPro
  • Kits
  • Lembretes
  • Listas de materiais
  • Manutenção de equipamentos
  • Manutenção preditiva
  • Mapas geográficos
  • Mensagens de SMS
  • Modelagem de processos & Design
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento do progresso
  • Múltiplos projetos
  • Notificações em tempo real
  • Operações de negócios integradas
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Otimização de itinerários
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos online
  • Painel de atividades
  • Para a indústria de encanamento
  • Para a área de AEC
  • Para contratantes em geral
  • Para empresas de climatização
  • Para escolas
  • Para instaladores comerciais e/ou industriais
  • Para serralheiros
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Planejamento de projetos
  • Planejamento de tarefas
  • Planificação/Programação de projetos
  • Portal do cliente
  • Portal do cliente
  • Previsão
  • Priorização
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Propriedades comerciais
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de garantias
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de orçamentos/Custos do trabalho
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de qualificação
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do custo de produção
  • Rastreamento do número de série
  • Rastreamento do projeto
  • Reagendamento
  • Registro de auditoria
  • Relatório de custos de mão de obra
  • Relatório de historiais
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios do andamento
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Reservas online
  • Roteamento
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento de status
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Sincronização de calendários
  • Sincronização de dados
  • Tarefas recorrentes
  • Tarifas de mão de obra
  • Visualização de dados
  • Várias localizações

Alternativas

FieldEdge

4,2
#1 alternativa ao simPRO
FieldEdge is the #1 service management software to help you run and grow your entire field service business. We set you...

Tigerpaw Software

3,7
#2 alternativa ao simPRO
Tigerpaw One business management software provides everything you need to begin the automation process, increase...

Service Fusion

4,4
#3 alternativa ao simPRO
Service Fusion is a cloud-based field service management software that helps to connect office staff, technicians, and...

Jobber

4,5
#4 alternativa ao simPRO
O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem que permite que pequenas e médias empresas...

Avaliações

Classificação geral

4,2 /5
(118)
Relação qualidade/preço
4,0/5
Recursos
4,0/5
Praticidade
3,9/5
Suporte ao cliente
4,1/5

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Exibindo 5 avaliações de 118
Lori
Classificação geral
  • Setor: Segurança pública
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best overall Service/Project Software on the Market

Avaliado em 04/01/2019

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating...

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Vantagens

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Desvantagens

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Resposta do simPRO Software

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Pippa
Classificação geral
  • Setor: Segurança e investigações
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excellent Product & Support

Avaliado em 08/03/2022

From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great,...

From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Vantagens

It's very user friendly and just works for our business

Desvantagens

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Resposta do simPRO Software

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!

David
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Simpro

Avaliado em 18/08/2022

We have had a good experience with Simpro implementation team and our consultant was great. The...

We have had a good experience with Simpro implementation team and our consultant was great. The suppourt team are not as well versed in the software and sometimes don't come up with the correct solution to the problem

Vantagens

Easy to implement the back office side works really well and gives the ability to manage stock and jobs easily. The integration into Quickbooks is flawless and is a great boon.

Desvantagens

The mobile app is hard to use not intuative and lacks some funtionality.

martin
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 1.0 /10

Out of date, overly complicated, unituotive.

Avaliado em 13/09/2022

It didnt start well as the original sales person made false claims about some of the features, to...

It didnt start well as the original sales person made false claims about some of the features, to the point i refused to have any moe contact with them. and slightly blurred pricing on number of licenses will be charged at what point. also it turns out if you leave your data isnt your data. The one good thing was the person who took the training, just a shame it was such a poor software to train on.

Vantagens

getting rid of it. however to be fair the lovely person who took me through training was very good at training.

Desvantagens

the entire user interface is exceptionally poorly designed. Navigating and making changes to anything was like working through outdated menu software from years gone by. if you forgot to press save you loose it.
I raed the reviews before purchasing and it was a common theme that it was difficult to use but worth it in the end. Well maybe it is but there are many other options out there that dont make you go around the houses and walk over glass to get to ther side of the road. why go through that pain when other much more user friendly better set out and intuitive systems exist.

Dean
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Transformative Field Service Management

Avaliado em 06/06/2022

Vantagens

The end-to-end solution of simPRO, from Lead to Invoicing, has helped to transform and streamline our business processes, going from an old server-based system to this new cloud-based system. Overall simPRO is a versatile field service management and service desk software that can also incorporate the management of larger projects.

Desvantagens

Asset management and asset/job history could be more transparent. The system is very much geared towards assets that do not have multiple parts to them as it's difficult to see what parts have been replaced or haven't over time, plus you cannot see total asset spend of callouts.

Resposta do simPRO Software

Hi Dean,

Thank you so much for leaving this incredibly insightful review. Feedback like this inspires our team to continue innovating and creating the best experience for our customers. We are thrilled to hear that simPRO has helped transform and streamline your business processes. We also appreciate your feedback in regard to asset management. I would implore you to submit this to our Ideas Portal; every idea submitted is reviewed by the simPRO team. simPRO has a development team dedicated solely to acting on these suggestions and in the last year alone, the team has been able to resolve over 120 ideas.

Thank you again, Dean! Looking forward to continue working with you.

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Perguntas frequentes sobre o simPRO

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o simPRO.

O simPRO oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: 154,00 AU$/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Não disponível

AUD pricing, exc GST. Does not include implementation & training.

Os clientes habituais do simPRO são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O simPRO está nos seguintes idiomas:

espanhol, francês, inglês, italiano, neerlandês, polaco

O simPRO é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O simPRO se integra com os seguintes aplicativos:

Google Calendar, MYOB Business, Microsoft Outlook, NetSuite, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Payments, Xero, Zapier

O simPRO oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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