DEAR Systems

Software de gestão de estoques para pequenas e médias empresas

Sobre o DEAR Systems

O DEAR Inventory é um aplicativo de gestão de pedidos e estoques baseado em nuvem para pequenas e médias empresas, que oferece uma solução completa de gerenciamento de back-end com compras, vendas, gestão de armazéns, recursos de manufatura leve, bem como integração com remessa, comércio eletrônico e gateway de pagamento.

O DEAR Inventory visa a ajudar os pequenos e médios empresários a assumirem o controle da gestão de pedidos e estoques, ao mesmo tempo agilizando, automatizando e simplificando todas as operações diárias.

O DEAR tem amplas aplicações em diversos setores e empresas de vários tamanhos. Varejistas, atacadistas, fabricantes e operadores de comércio eletrônico são as grandes categorias de usuários do DEAR Inventory. Algumas empresas utilizam o DEAR para necessidades simples de gestão de estoques, enquanto outras dependem do DEAR para atender aos requisitos de conformidade impostos por seu setor, por exemplo, os fabricantes de alimentos precisam do DEAR por seus recursos de rastreabilidade de lote e data de vencimento.

Preços a partir de:

US$ 249,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao DEAR Systems

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, Índia, Estados Unidos

Idiomas

chinês, inglês, zh-hant

Preços a partir de:

US$ 249,00/mês

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5 principais alternativas ao DEAR Systems

Imagens

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Recursos

Total de recursos do DEAR Systems: 103

  • API
  • Acesso para Celular
  • Administração de impostos
  • Alertas/notificações
  • Análise de tendências de vendas
  • Análise financeira
  • Auditoria de inventário
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Catalogação/Categorização
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Contas de clientes
  • Controle de despesas
  • Controle de estoque
  • Controles/permissões de acesso
  • Custos do trabalho
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Estimativas
  • Faturação automática
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão 3PL
  • Gestão da produção
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de dados do produto
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de retirada de produtos
  • Gestão de vales-presente
  • Gestão do ciclo de vida do produto
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Identificação do produto
  • Importação/exportação de dados
  • Impressão de códigos de barras
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Marketing de multicanal
  • Marketing por e-mail
  • Modelos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento da produção
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Organização de receitas
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Pesquisa e filtro
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pedidos
  • Programa de fidelidade
  • Rastreabilidade
  • Rastreabilidade anterior e posterior
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Seguimento de status
  • Sincronização de dados
  • Sincronização em tempo real
  • Várias localizações
  • Várias lojas

Alternativas

NetSuite

4,1
#1 alternativa ao DEAR Systems
O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

Odoo

4,2
#2 alternativa ao DEAR Systems
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Acumatica Cloud ERP

4,5
#3 alternativa ao DEAR Systems
Acumatica Cloud ERP provides the best business management solution for small and midmarket organizations to transform...

AccelGrid

0
#4 alternativa ao DEAR Systems
AccelGrid is a cloud-based solution that helps manufacturing, retail, and distribution businesses automate processes...

Avaliações

Classificação geral

4,3 /5
(234)
Relação qualidade/preço
4,3/5
Recursos
4,1/5
Praticidade
4,2/5
Suporte ao cliente
4,4/5

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Exibindo 5 avaliações de 234
Robert K.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

IntegrationKings review of Dear Systems

Avaliado em 02/04/2021

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their...

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Vantagens

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Desvantagens

The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Alternativas consideradas

Unleashed e Cin7

Razões para escolher o DEAR Systems

Wanted better integration overall with the accounting within the business and in some cases wanted to move away from their old clunky ERP platform that was running their business still from a server.

Software anterior

Sage 300cloud, MYOB Advanced e NetSuite

Razões para mudar para o DEAR Systems

Better integration overall in relation to the accounting workflows with Xero, plus a very good Partner network and team to work with internally.
Ben B.
Classificação geral
  • Setor: Alimentação e bebidas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

What a relief

Avaliado em 29/03/2021

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing...

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras.

I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Vantagens

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Desvantagens

Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

Joe R.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

DEAR Assistance

Avaliado em 01/08/2021

The customer support we received was fantastic whilst we were importing data from our old system....

The customer support we received was fantastic whilst we were importing data from our old system. Our overall experience has been really good.

Vantagens

It is easy to use and navigate and is very customisable. [SENSITIVE CONTENT] from DEAR Support were both fantastic in helping us switch from a previous soft ware to DEAR. They answered all our questions quickly and accurately and were always very proactive in ensuring everything went smoothly. Highly recommend.

Desvantagens

The reporting is slightly limited but otherwise everything else seems good.

Cole N.
Classificação geral
  • Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Poor Experiences

Avaliado em 03/03/2020

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can...

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can do is voice my displeasure and hope that change comes. As for anyone looking into it, it seems to me that DEAR has gotten mostly positive reviews. In my experience, I've had almost nothing positive to say about it. I sincerely hope that everyone will put in a little extra money for something more reliable and customer oriented so they, or those that they work with, will not have to deal with the frustrations our warehouse has gone through.

Vantagens

It seems that DEAR is cheaper than other options, and seems to have a wide variety of functionality -- at the very least, it has all the functionality that our company and our warehouse needs.

Desvantagens

This product in particular has been so poor that I dedicated a lot of time to find places to review it. I started using DEAR 4 years ago when I picked up my job at this company. My company was small then, and DEAR had not been in use for very long when I got there.

Speed has always been an issue, but it hasn't become a big issue until recently as we've become more dependent on inventory and getting things done in a timely manner. In addition to being slow, we experience almost daily shutdowns of the site where nothing can be accessed. Usually, these last anywhere from a few minutes to 30 minutes, but the other day it went down for over 2 hours! This was during our shipping time when we are entirely dependent on the system, although it should be noted that we are dependent on it for the majority of the working day anyways. We ended up staying late to compensate -- and it was a Friday.

Support was not any help as they always provide empty reassurance that their 'team is working hard to improve and optimize the servers', and don't provide any kind of real fix. I could accept that if it noticeably improved over the years, but it hasn't. Clearly it's not enough of an issue for them to actually address.

Overall, terrible software service and terrible customer service. If they excel at anything, it's making their website look pretty -- although I have my complaints about poor functionality of the website as well.

TL;DR -- Would not recommend to my worst enemy

Resposta do DEAR Systems

Hello Cole,
Thank you for your feedback. Over the last year, we have done a lot of change to improve the performance. To name a few; individual database for each customer, code restructuring, optimize the query, offloading some processing to different servers for quick execution and we also have a 24/7 team monitoring the system for any performance issues & addressing them before customers get affected.
One of our Customer Success Managers has been trying to contact you. We want to give you personalized attention to help you resolve any difficulty you may be facing.
Best Regards,
DEAR Team.

Shazib K.
Classificação geral
  • Setor: Mobiliário
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

A robust supply chain/inventory management

Avaliado em 29/06/2021

Very good; this has enhanced our inventory management

Very good; this has enhanced our inventory management

Vantagens

The client servicing teams have listened to my concerns and suggestions to bring new features onboard. The brought in delivery scheduling which matters to companies managing fulfillment with limited dispatch capacity. Furthermore, they have recently escalated my concern on the time lag between sales vs COGS date due to the UAE VAT law's verdict on date of supply in case of taking client deposits. I'm confident that they will resolve that as well.

Desvantagens

The integration with Xero is nice; but as far as the "reversal" are concerns; i.e. when DEAR invoices are modified; that creates Xero<>DEAR sync errors. There's nothing wrong with this logic; but I feel this is an area of improvements.

Alternativas consideradas

Unleashed

Razões para mudar para o DEAR Systems

DEAR system's had POS and the backend had financial module as well.
Exibindo 5 avaliações de 234 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o DEAR Systems

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o DEAR Systems.

O DEAR Systems oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 249,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Os clientes habituais do DEAR Systems são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O DEAR Systems está nos seguintes idiomas:

chinês, inglês, zh-hant

O DEAR Systems é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPad (tablet)

O DEAR Systems se integra com os seguintes aplicativos:

Amazon Cloud Search, Avalara, CROSSFIRE, Capsule, Crossfire, EzzyBills, Handshake, Handshake, Inventory Planner, Magento Commerce, PayPal, Pencil, Pepperi, Pinch, Prospect CRM, Quickbooks Online, Salpo CRM, ShipStation, Shippit, Shiptheory, Shopify, Square Point of Sale, Starshipit, Stripe, Vend, WooCommerce, Xero

O DEAR Systems oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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