DEAR Systems

Software de gestão de estoques para pequenas e médias empresas

Sobre o DEAR Systems

O DEAR Inventory é um aplicativo de gestão de pedidos e estoques baseado em nuvem para pequenas e médias empresas, que oferece uma solução completa de gerenciamento de back-end com compras, vendas, gestão de armazéns, recursos de manufatura leve, bem como integração com remessa, comércio eletrônico e gateway de pagamento.

O DEAR Inventory visa a ajudar os pequenos e médios empresários a assumirem o controle da gestão de pedidos e estoques, ao mesmo tempo agilizando, automatizando e simplificando todas as operações diárias.

O DEAR tem amplas aplicações em diversos setores e empresas de vários tamanhos. Varejistas, atacadistas, fabricantes e operadores de comércio eletrônico são as grandes categorias de usuários do DEAR Inventory. Algumas empresas utilizam o DEAR para necessidades simples de gestão de estoques, enquanto outras dependem do DEAR para atender aos requisitos de conformidade impostos por seu setor, por exemplo, os fabricantes de alimentos precisam do DEAR por seus recursos de rastreabilidade de lote e data de vencimento.

Preços a partir de:

US$ 249,00/mês

  • Teste Grátis
  • Assinatura

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, Índia, Estados Unidos

Idiomas

chinês, chinês tradicional, inglês

Preços a partir de:

US$ 249,00/mês

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DEAR Systems - Vídeo
Captura de tela do DEAR Systems: Captura de tela do DEAR Systems: Captura de tela do DEAR Systems: Captura de tela do DEAR Systems: Captura de tela do DEAR Systems:

Recursos

Total de recursos do DEAR Systems: 117

  • API
  • Acesso para Celular
  • Administração de impostos
  • Ajustes automáticos
  • Alertas/notificações
  • Análise da lista de materiais
  • Análise da produtividade
  • Análise de custos
  • Análise do rendimento da produção
  • Análise financeira
  • Auditoria de inventário
  • Automatização de vendas
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Catalogação/Categorização
  • Categorias personalizáveis
  • Catálogo online
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Contas de clientes
  • Controle de despesas
  • Controle de estoque
  • Controles/permissões de acesso
  • Coordenação de contas
  • Custos do trabalho
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Faturação automática
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gerenciamento de aplicativos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão 3PL
  • Gestão da produção
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de dados do produto
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de retirada de produtos
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão de vales-presente
  • Gestão do ciclo de vida do produto
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Histórico de transações
  • Identificação do produto
  • Importação/exportação de dados
  • Impressão de códigos de barras
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Marketing de multicanal
  • Marketing por e-mail
  • Modelos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento da produção
  • Monitoramento de transações
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas contas de usuário
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplos países
  • Organização de receitas
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pedidos de vendas
  • Pesquisa e filtro
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pedidos
  • Programa de fidelidade
  • Rastreabilidade
  • Rastreabilidade anterior e posterior
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Seguimento de status
  • Sincronização de dados
  • Sincronização em tempo real
  • Várias localizações
  • Várias lojas

Alternativas

Odoo

4,2
#1 alternativa ao DEAR Systems
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Cin7

4,3
#2 alternativa ao DEAR Systems
Cin7 makes complex retail and wholesale simple, with all-in-one Inventory Management, POS, Direct EDI Integration and...

NetSuite

4,1
#3 alternativa ao DEAR Systems
O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
#4 alternativa ao DEAR Systems
O QuickBooks Enterprise é um software de contabilidade para pequenas empresas que fornece aos usuários acesso em tempo...

Avaliações

Classificação geral

4,3 /5
(223)
Relação qualidade/preço
4,3/5
Recursos
4,1/5
Praticidade
4,2/5
Suporte ao cliente
4,4/5

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Exibindo 5 avaliações de 223
Robert K.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

IntegrationKings review of Dear Systems

Avaliado em 02/04/2021

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their...

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Vantagens

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Desvantagens

The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Dallas L.
Classificação geral
  • Setor: Atacadistas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Dear has significantly helped our company

Avaliado em 22/11/2019

Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have...

Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have it down, I couldn't imagine going back. It helps us stay organized and helps us become more efficient and detailed with our operations.

Vantagens

We transferred from Quickbooks to Dear Systems and it has been a great improvement. Our ability to manage inventory is far greater than before with QB. It's simple/easy to use, but also robust and has some very helpful features. We're in the wholesale industry. On the sales side - we love the pick, pack, and ship functions. This allows us to easily provide another level of detail for our customers that we couldn't before. We can enter what we packed on what pallet and then easily print pallet break downs and detailed packing lists. I also like the way you can mass pick, or mass print sales orders. The advance sale option is nice, so you can track back order shipments right on the same screen as the original order.
On the purchase order side, the advance receiving functions let you receive inventory against one PO more than once which is helpful.
We also just started keeping some inventory in another warehouse, so the ability to keep track of that through dear is nice.

Also the B2B portal has been a nice addition to our company as well.

Desvantagens

I think the reporting tab is pretty clunky, that might be what I like least about Dear. They're on the right track, and some of those reports are very helpful. It's just that I have to export them to excel and modify them quite a bit for them to be what I want them to be.
Also I think the "credit purchase order" and "credit sale note" functions are pretty confusing/complicated.

Resposta do DEAR Systems

Hello Dallas,

Thank you for your valuable feedback. We have done major improvements to the reports section. With the new UI/UX improvement that was rolled out in the beginning of 2020 the usability and functionality of reports has never been easier. We have detailed knowledge base articles for each report and how to use it. You can read more about it by visiting https://support.dearsystems.com/support/solutions/folders/1000217591/. If you have any questions you can contact us at any time on [email protected] & a Customer Success agent will be ready to do a quick demo to help you.

Best Regards,
DEAR Team.

Bryce Y.
Classificação geral
  • Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Do not use if you need to keep track of serial numbers or if you have more than 50 total SKUs

Avaliado em 20/06/2019

Dear has created more problems than it has solved for our business. At a minimum Dear needs to fix...

Dear has created more problems than it has solved for our business. At a minimum Dear needs to fix the duplicate serial number issue and provide a way to do inventory level snapshots.

Vantagens

The software is made for small businesses interested in keeping track of basic inventory, basic purchasing, and basic invoicing.
- Perfect for 1-5 employees, this is the base number of users and gives the most bang for your buck.
- Perfect for no more than 50 SKUs

Desvantagens

- Serial Numbers are NOT UNIQUE, duplicates can be entered easily with no warning
- Navigating a Bill of Materials for more than 1 level is impossibly complicated and needs a separate spreadsheet or software to track
- Transactions randomly duplicate without warning. Several times we have had stock transfers or purchases receive twice, creating inventory discrepancies and overall chaos in the warehouse.
- This random duplication allows inventory to be a negative number. Example: A serial numbered part was pulled twice by the system instead of removing it from inventory, it created a negative line item and showed the serial numbered part as -1 instead of 0. This in turn affected the overall inventory for that SKU.
- It is impossible to find a specific inventory level on a given day, this feature simply does not exist.
- Stocktakes cannot be backdated so if a count is taken on day 1 and entered in day 2 if any assemblies took place they will screw up counts.
- Sync between Xero accounting is a multi-step process. Invoices and payments do not sync back and forth on a consistent basis. Sometimes a voided invoice in Dear or in Xero will not transfer over and the entire Sale or Purchase needs to be voided and redone for the voided payment to sync OR alternatively you can enter the information manually which defeats the point of the sync.
- Customer service is atrocious except for the basic help which is already covered in depth by videos or other consultants.

Ben B.
Classificação geral
  • Setor: Alimentação e bebidas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

What a relief

Avaliado em 29/03/2021

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing...

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras.

I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Vantagens

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Desvantagens

Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

Luke M.
Classificação geral
  • Setor: Alimentação e bebidas
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Great Product, Great Price

Avaliado em 24/06/2019

DEAR does exactly what it says it does, its a no frills solution for a company with basic inventory...

DEAR does exactly what it says it does, its a no frills solution for a company with basic inventory needs. We moved to DEAR from MS Dynamics NAV due to the fact that Dynamics options were limitless and for a still small but growing business it was too feature heavy and navigating around to get to the parts we needed was tiresome. What I'd really like to see is a stronger roadmap now from Dear to ramp up their features, particularly reporting isn't great, its quite static and you can't build your own, so a report builder would be ideal or an integration with a BI service so that you can build reports elsewhere. Our particular bugbear is trying to track down stock by batch and location, the information is there but its not in the best format. However for the price you can't complain, dear is an easy to use product that serves a wide variety of needs.

Vantagens

Easy to use, value for money, cloud based, integrates with finance package, support is great.

Desvantagens

Reporting functionality needs work, no ios app, light on more advanced features

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Perguntas frequentes sobre o DEAR Systems

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o DEAR Systems.

O DEAR Systems oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 249,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do DEAR Systems.

Os clientes habituais do DEAR Systems são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O DEAR Systems está nos seguintes idiomas:

chinês, chinês tradicional, inglês

O DEAR Systems é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPad (tablet)

O DEAR Systems se integra com os seguintes aplicativos:

Amazon Cloud Search, Capsule, Crossfire, Handshake, Magento Commerce, PayPal, Pepperi, Quickbooks Online, Salpo CRM, ShipStation, Shopify, Square Point of Sale, Stripe, Vend, WooCommerce, Xero

O DEAR Systems oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, 24 horas por dia (representante ao vivo), Bate-papo

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